Kurumsal

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

ANNE BABA OKULU

 

Sayın Velimiz;

 

Tüm velilerimize ve eğitimcilerimize yönelik olarak hazırlanan "Anne-Baba Okulu" adlıonline eğitim programına girişler "www.nationalenglish.net/annebabaokulu" linkinden yapılacaktır. Linke kayıt olup bilgileri doğru girdikten sonra oturum açarak eğitime başlayabilirsiniz. Programı düzenli olarak takip eden anne ve babalara sertifika verilecektir. Program 8 hafta boyunca canlı yayınlanacaktır.

 

 

 

 

 

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

 

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yeni Bilim Amerikan Kültür Koleji Rehberlik Servisimizde; çocuklarımızın bilişsel, duygusal, sosyal, fiziksel ve psikolojik yönleri temel alınarak, gelişim dönemlerine ve basamaklarına en uygun şekilde ilerleme gösterebilmesini amaçlanır. Önleyici rehberlik çalışmalarında rehber öğretmen ve tüm eğitim kadrosu etkin rol alır. Buna yönelik olarak;

 

-  Oryantasyon çalışmaları

-  Kişisel rehberlik çalışmaları

-  Aile görüşmeleri

-  Öğrenci görüşmeleri

-  Öğretmen görüşmeleri

-  Süreçte kullanılan teknikler

-  Psikolojik testler

-  Test ve envanterler

-  Gözlem (bahçede, sınıfta, oyun alanında vb.)

-  Eğitsel rehberlik çalışmaları

-  Destek eğitim çalışmaları

-  Danışmanlık hizmetleri

-  Aile eğitimleri

-  Yazılı kaynaklar                                                

 

 alanlarında rehberlik çalışmaları yürütülür.

 

 

Bu süreçte;

 

-  İnsana saygı,

-  Koşulsuz tüm öğrencilere açık bir hizmet olması,

-  Bireysel boyutunda gizlilik,

-  Öğrenci, veli, uzman, öğretmen ve yönetici gibi ilgililerin iş birliği,

-  Bireysel farklılıklara saygı,

-  Hizmetlerden yararlanmada gönüllülük, temel ilkelerimizdir.

 

Tüm bu ilkeler doğrultusunda;    

          Anaokulunda ve ilkokulda eğitime başlandığı günlerde, çocuğun yeni ortama uyum sağlayabilmesini kolaylaştırmak ve alışmasını hızlandırabilmek amacıyla rehber öğretmen ve sınıf öğretmenleriyle iş birliği içinde oryantasyon çalışmaları planlanıp buna yönelik uygulamalar, bireysel çalışmalar ve faaliyetler yürütülür. Okula yeni başlayan çocuklarımız bazı adaptasyon problemleri yaşabilir. Bunlar, okula gelmek istememe, anne-babadan ayrılmakta güçlük çekme, çevresindekilere saldırgan davranışlar gösterme, organize olmada zorluk yaşama gibi davranışlarla kendini gösterebilir. Bu gibi yaşanması muhtemel olayları önlemek amacıyla ilk haftalarda oryantasyon çalışmalarına yer verilir.

 

         Öğretmen – öğrenci arasındaki etkileşim her şeyden önce sevgi ve güven temeline dayandırılır.  Çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal ve fiziksel açıdan zayıf yönlerinin, çeşitli çalışmalarla desteklenip güçlendirilmesi veya hızlı gelişim gösterdiği alanların ön plana çıkarılıp pekiştirilmesi amacıyla bireysel görüşmeler sağlanır. Aynı zamanda çocuğun yaşadığı güçlükleri problem haline dönüşmeden çözebilmelerini sağlamak hedeflenir.

 

       Çocuğun gelişiminin izlenmesi, yaşantısındaki değişkenlerden, duygu durumlarından haberdar olunması, ihtiyaçlarının karşılanması, etkili bir yol haritası çizilmesi ve çocuğun her alanda sağlıklı bir şekilde desteklenebilmesi için veli-öğretmen arasındaki iletişimi ve bilgi paylaşımı düzenli olarak sağlanır.

 

      Sınıf öğretmeni çocukla en fazla vakit geçiren, sürekli iletişim halinde olan kişidir. Bundan dolayı rehberlik hizmetlerimizi sunarken de öğretmenlerimizden bağımsız, bireysel bir çalışma yürütülmesi söz konusu değildir.

 

      Oyun ve etkinlik saatlerinde çocukla derse, oyuna ve etkinliğe katılıp çocuk doğal ortamında gözlemlenir.

 

       Çocuğumuzun yaş aralıklarına ve gelişim dönemlerine uygun olarak, gerekli görülen zamanlarda, duygusal durumlarını analiz etmek, akademik seviyelerini değerlendirmek ve davranışlarını anlamak amacıyla;                                                                                

 

-  Gelişim testleri (AGTE, Peabody Kelime Anlama Testi, Gesell Gelişim Testi),                                        

-  Zeka testleri (Cattell Zeka Testi, Porteus Labirentleri Testi),                                                          

-  Görsel algı testleri (Bender-Gestalt Görsel Algı Testi, Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi),          

-  Okula hazırlık testleri (Metropolitan, Okula Hazırlık Testi)                                                                                 

 uygulanır ve testler değerlendirilip raporlandıktan sonra ailelere mutlaka geri bildirim sağlanır.

 

         Velimizden gelen talep üzerine randevu sistemi ile çocukla ilgili danışmak istediği herhangi bir konuda, herhangi bir durumda veya herhangi bir olayda danışmanlık hizmeti sunulur.

 

          Öğrenci ihtiyaçlarına ve velilerden gelen talepler üzerine aile eğitim seminerleri düzenlenir.

 

          Son yıllarda hızla yok olmaya doğru giden değerlerimizi korumak, çocuklarımıza daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için öğretim programımızda doğrudan veya dolaylı olarak değerler eğitimine de yer verilmektedir.

 

         Genel anlamda, çocuğumuzun gelişimini destekleyecek, eğlenirken öğrenmesini sağlayacak gizil kazanımlarla, sosyal davranışlarını ve kişisel gelişimini kuvvetlendirip, özgüvenli, mutlu ve sevgi dolu çocuklar yetiştirmek hedeflenir.

 

 

Yeni Bilim Amerikan Kültür Koleji

Tamam

Çağlayan Mahallesi, Tıp Fakültesi Cd. No:325, 06620 Mamak / ANKARA
Telefon: +(90) 546 492 45 46 | info@yenibilim.k12.tr | www.yenibilim.k12.tr